+48 513 253 253 kontakt@liteseo.pl

Blog firmowy a SEO

Czy warto prowadzić blog firmowy?

Prowadzenie bloga stało się bardzo popularne. Niektóre serwisy w Internecie powstały tylko z myślą o byciu blogiem. Co w przypadku firmy, który ma już swoją witrynę? Na pewno warto rozbudować ją o blog firmowy.  Takie rozwiązanie to nie tylko idealna okazja do przyciągnięcia większej grupy użytkowników, którzy odwiedzą witrynę, czyli potencjalnych klientów, ale i również sposób na wsparcie strony pod kątem SEO.

Jak blog wpływa na SEO?

Treści publikowane na witrynie w postaci bloga firmowego to dobry sposób na przedstawienie ich w sposób zgodny z wytycznymi SEO, a tym samym przyjazny dla odbiorców i robotów indeksujących Google. Strona, która jest wyposażona w ciekawą i oryginalną treść z pewnością skupi na sobie większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Oryginalne treści lubią także algorytmy wyszukiwarek.

Blog firmowy to również idealna okazja do wyróżnienia się na tle konkurencji. Firma, która pisze artykuły na bloga skupiające się wokół tematyki związanej z prowadzoną działalnością z pewnością wywoła pozytywne skutki takich działań. Odwiedzający witrynę będą bowiem mieć okazję zapoznać się z tematyką, która ich interesuje, poszerzyć posiadaną wiedzę, bądź dowiedzieć się o czymś zupełnie nowym. Ważna jest aktualność zamieszczanych treści, opatrzenie jej przykładami, tabelami, ilustracjami, czyli czymś co je wyróżni na tle innych publikacji np. konkurencyjnych.

Zwracając uwagę na kwestie optymalizacji strony pod kątem SEO, blog firmowy pokazuje robotom indeksującym, że jeżeli witryna jest aktualizowana i chętnie odwiedzana przez użytkowników warto ją wyróżnić w naturalnych wynikach wyszukiwania poprzez wzrost pozycji na wskazane frazy kluczowe. Istotna przy tym jest częstotliwość dodawanych treści. Jeżeli właściciel witryny zdecyduje się na publikację artykułu np. raz na tydzień, to konsekwentnie powinien z taką częstotliwością publikować kolejne wpisy. Zamieszczając wpisy należy pamiętać nie tylko o aktualności treści, ale i także zoptymalizowaniu jej pod kątem wyszukiwarek. Dobrze przygotowana strona pod kątem np. doboru słów kluczowych, będzie miała większą szansę na zdobycie czytelników. Takie działa z pewnością zostaną zauważone przez roboty indeksujące.

Powróć na bloga i zobacz pozostałe nasze wpisy!

blog firmowy

Jesteś zainteresowany SEO/SEM dla swojej witryny?

Skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo. Czekamy na ciebie!