+48 513 253 253 kontakt@liteseo.pl

Nowe atrybuty linków REL=”SPONSOREDi REL=”UGC

Co to są atrybuty linków?

Linki to hiperłącza, które odsyłają użytkownika do dedykowanej strony, dla której zostały utworzone. Po kliknięciu w link użytkownik przenosi się do strony, do której zostało utworzone hiperłącze. Odnośniki te zbudowane są nie tylko w oparciu o adres strony, do której mają się odnośić. Linki zawierają także atrybuty, czyli oznaczenia, które wskazują wyszukiwarką czy np. roboty indeksujące mają za nimi podążać i przechodzić na dedykowaną stronę czy pozostać na tej, na której został opublikowany link.

Jak zbudowany jest link?

Standardowe hiperłącza, które zawiera słowo kluczowe wygląda w następujący sposób: <a href=”https://www.liteseo.pl”>pozycjonowanie stron</a>. Fraza „pozycjonowanie stron” to tzw. anchor tekst, po którego kliknięciu użytkownik zostanie przeniesiony na stronę: https://www.liteseo.pl

Linki z atrybutem „dofollow”

Linki z atrybutem „dofollow” traktowane są przez wyszukiwarki jako odnośniki do wartościowej strony docelowej, za którymi roboty indeksujące Google powinny podążać. Linki te są najważniejsze z punktu pozycjonowania SEO, gdyż przekazują witrynie najwięcej „mocy” strony, z której odnośniki pochodzi. Google traktuje je jako zaufane linki, więc witryna, do której kieruje dużo wysoko jakościowych linków (jest zasialana „mocą” za pomocą atrybutu „dofollow” od innej witryny) prawdopodobnie będzie lepiej traktowana w wynikach wyszukiwania w porównaniu z tą, która takich linkowań nie posiada. Wyższa pozycja jest możliwa o ile strona nie został ukazra np. ręcznymi filtrami od Google.

Przykładowy link zbudowany w oparciu o atrybut „dofollow” (dla wspomnianego słowa kluczowego) będzie miał postać: <a href=”https://www.liteseo.pl” rel=”dofollow„>pozycjonowanie stron</a> .

Linki z atrybutem „nofollow”

Kolejnym rodzajem atrybutu, który można przypisać do linki jest „nofollow”. Atrybut ten wskazuje robotom indeksującym Google aby nie podążały za stroną wskazaną w odnośniku. Oznacza to, że linkowana strona nie zyska „mocy” witryny z której pochodzi odnośniki. Linkowania nie wpłynie więc na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Google wprowadziło ten atrybuł aby uniknać działań spamerskich poprzez np. dodawanie linków sponsorowanych.

Link z atrybutem „nofollow” dla przykładu wyglądać będzie w sposób: <a href=”https://www.liteseo.pl” rel=”nofollow„>pozycjonowanie stron</a>

Linki z atrybutem „ugc”

Google poinformowało o zmianie podejścia do klasyfikacji linków wychodzących i zapowiadziało zmianę w zakresie linków z atrybutem „nofollow”. Atrybut ten pozostanie i nadal jego zastosowanie będzie oznaczało wskazanie przez użytkownika aby robot indeksujący nie podążał za linkiem i nie przypisywał mu wartości strony, z której pochodzi.  Jednak w przypadku odnośników generowanych przez użytkowników np. w komentarzach na blogach czy forach internetowych użytkownik powinien wprowadzić hiperłącze z zastosowanie atrybuty rel=”ugc”.

Linki z atrybutem „sponsored”

Oprócz wprowadzone atrybutu „ugc” Google zapowiedziało również wprowadzenie atrybutu „sponsored”. Ten ostatni odnosi się do treści generowanych przez reklamodwaców. Są to wszelkiego rodzaju linki płatne zamieszczane np. w artykułach sponsorowanych.

Czy „nofollow” przestaje istnieć?

Atrybutów „nofollow” nie przestaje funkcjonować. Obok niego mogą pojawić się dwa powyżej wskazane. Nowe atrybuty nie będą przekazywać „mocy” do strony docelowej, do której prowadzą, nie będą więc indeksowane przez roboty wyszukiwarki. Wprowadzenie nowych atrybutów dla odnośników ma służyć algorytmowi w ocenie ich przydatności i wartości dla użytkowników. Dla funkcjonujących już linków z atrybutem „nofollow” użytkownik nie musi wprowadzać zmian, jednak dla nowo dodanych odnośników jest to wskazane. Ważna jest data 01.03.2020, kiedy to nowe atrybuty staną się wytycznymi do indeksowania przez roboty wyszukiwarki.

Czy atrybuty można łączyć?

Atrybuty linków można łączyć i jest to prawidłowe rozwiązanie, jeżeli użytkownik chce dobrze oznaczyć dodawany odnośnik. Prawdopodobny jest np. odnośnik w stylu: <a href=”https://www.liteseo.pl” rel=”ugc sponsored”>pozycjonowanie stron</a>. Zastosowanie takiego odnośnika może oznaczać, że link pochodzi z treści sponsorowanych, które zostały wygenerowane przez użytkownika. 

linkowanie ze stron internetowych

Jesteś zainteresowany SEO/SEM dla swojej witryny?

Skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo. Czekamy na ciebie!