Social media a SEO
Czy social media wpływają na pozycjonowanie?
Optymalizując stronę pod kątem SEO warto wziąć pod uwagę ważną kwestią, jaką jest połączenie witryny z własnymi social mediami. Niezależnie od ilości portali społecznościowych, na których jest dostępna strona internetowa, jej właściciel powinien powiązać stronę z posiadanymi firmowymi kontami w social media. Zwracając uwagę na pozycjonowanie off-page zamieszczanie linku w social media do pozycjonowanej witryny dostarcza jej kolejnego jakże wartościowego i mającego dużą „moc” odnośnika. Pomimo, że często linki z kanałów społecznościowych oznaczane są atrybutem „nofollow”, to jednak warto je stosować. Ich zamieszczenie nie wpłynie wprost na wzrost pozycji w wyszukiwarce Google. Jednak dla właściciela strony, która chce zdywersyfikować profil linków mają one ogromne znaczenie gdyż wyglądają naturalnie i pozytywnie wpływają na całościową strukturę profilu linkowego.
Jaki korzyści przynosi posiadanie social media?
Przedsiębiorca prowadzący działalność, mający strony internetową oraz różne social media jest bardziej rozpoznawalny w Internecie. Wartościom dodatnią z pewnością jest także możliwość dotarcia do większego grona osób, które odwiedzając stronę czy śledząc zamieszczane wpisy na portalach społecznościowych mogą szybciej skontaktować się z firmą czy poznać aktualną ofertę. Aktywność w mediach społecznościowych wpływa korzystnie na wizerunek firmy podnosząc świadomość marki, oferowanych produktów czy świadczonych usług. Przedsiębiorca, który jest w social media, może pozyskać w krótszym czasie większą liczbę klientów. Korespondując np. poprzez komentarze z aktywnymi odbiorcami utworzonego profilu firmowego przedsiębiorca jest w stanie przypisać firmie ludzką twarz osoby, która interesuje się zdaniem klientów i jest otwarta na ich potrzeby. Stworzona wieź, pomaga w zbudowaniu zaufania i nawiązaniu długofalowych kontaktów.
Jesteś zainteresowany SEO/SEM dla swojej witryny?
Skontaktuj się z nami telefonicznie bądź mailowo. Czekamy na ciebie!